17 Ekim 2012 Çarşamba

Aşırı Terleme,El Ayak Terlemesi Çözüm

Merhaba. Ben Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi' nde okumakta olan bir öğrenciyim. Şu an sizinle olan ortak noktalarımızdan biri de bu siteye girdiğinize göre sizde de var olma olasılığı yüksek olan, aşırı terleme hastalığı. Hastalığı en iyi bilen kişi onu geçiren kişidir. O yüzden tıpçı da olduğum için bu sitede size nedenleri,tedavisi, tedavilerin işe yarayışı, fiyatları konusunda gerekli bilgileri vermeye karar verdim. Yazıların altına yorumlarınızı, kullandığınız bir e-mail adresiyle birlikte yazarsanız cevap da yazacağım sorularınız ve şikayetlerinizle ilgili. (Ben tedavi oluyorum ve düzeldim)

Şimdi terleme dediğimiz şey, normalde her insanın başına gelir az da olsa. Aşırı terleme hastalarının( Tıp dilinde Hiperhidroz diyoruz) başına nasıl gelir peki? Kendimden anlatayım:
İlkokul 4. sınıfta başladı benim ellerimdeki aşırı terleme. Herkeste olabileceğini zannediyordum ta ki insanlarla tokalaşamayana dek.
-İlk belirti ellerinizin başkalarıyla tokalaşamayacak kadar ıslak olması. O zamanlar şöyle bir çözüm yoluna gitmiştim: bir elimde hep Selpak 4 katlı mendil olurdu ıslaklığı çeksin diye.( 3 katlı olursa mendil hamur kıvamına geliyor çünkü)
- Yaz mevsiminde, özellikle Ege Bölgesi'nde veya güney sahilleri civarında yaşıyorsanız parmak uçlarınızdan şıpır şıpır ter damladığını görürsünüz.
- Yazın üzeri açık topuklu ayakkabı giyemezsiniz. Ayağı ön taraftan tutacak yeri yoktur çünkü ve ayak her terlediğinde yolda ayakkabıyla birlikte kayıp yuvarlanacaksınız hissi yaratır.
- Öğrencilikte hem derslerde not tutarken hem de sınavlarınızda, kalem tuttuğunuz her anda elinizin altında bir mendil bulundurmanız gerekir.
- Gitarınızın telleri su içinde kalır, paslanır.Zaten eliniz sürekli terli olunca çalmayı da başaramazsınız pek.
- Eldiven kullanmadan yapılan işlerde veya meslek gruplarında da büyük sorun olabilir.
- Dokunmatik ekranlı telefonlar su içinde kalır,dokunamazsınız.
- Elleriniz normal koşullarda terler. Terlediğini düşününce de terlemesi artar. (Ama düşünmediğiniz zamanlarda da terliyor yani psikolojik değil)
-Sıvı sabun olayı biraz kötüleştiriyor. Hacı Şakir gibi kalıp sabunlar daha mutlu edici.
Bu belirtiler sizde de benzer şekilde gelişiyorsa bundan kurtulmak için ne yapmanız gerektiğini adım adım anlatacağım. (Bu arada bunlar ille el ayakta olacak diye bir kural yok. Bazılarını koltuk altı da bu anlattığım derecede terleyebiliyor.)

102 yorum:

  1. ya güzel kardeşim yemin ediyorum şiir gibi yazmışsın benim senelerdir başkalarına anlatmaya çalıştığım dertlerimi sen çok akıcı bir şekilde yazmışsın yazını okurken her madde de tebessüm ettim çünkü bire bir benim dertlerimi yazmışsın bende mak. müh. son sınıf öğrencisiyim ve senelerdir bu konuda dertliyi böle bir şey oluşturduğun için sana çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim :)Ben de fakülteye gelene kadar tedavi yönteminden habersizdim. Sonsuza kadar elim terleyecek zannediyordum. Genel kanı bu yönde olduğu için bilgilendirmeyi bir ödev olarak gördüm. Umarım terlemeniz düzene girer. Herhangi bir sorununuz olursa buradayım. Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da bilgi verebilirseniz sevinirim eozdemir75@windowslive.com

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Cevap biraz uzun olduğu için maille bilgi verdim ;) Geçmiş olsun tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam üniversteyee hazirlanıyorum tıp tuturmak hedefim ve derslerimde başarılıyım ama bu sorun piskolojimi alt üst edti allah aşkına banada soylermisiniz cözümü

      Sil
    2. Bana da dönüş yapar mısınız lütfen @ssenaaddugaan.543@gmail.com

      Sil
  5. elz.1258@hotmail.com hocam bana ulaşırmısınız

    YanıtlaSil
  6. anlattiklarnzin hepsi dogru ayni sorunlari yasiyorum bu konuda bilgilendirdiginiz icin tesekkur ederim tedavi bende olmak istiyorum melis97_miray@hotmail.com

    YanıtlaSil
  7. ceren_capkin.98@hotmail.com banada ulaşır mısın? teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. emretekin2@hotmail.com tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. mvlt_sevinc@hotmail.com banada ulasirmisin tesekkurler

    YanıtlaSil
  11. Ben de ayni dertten muzdaribim el ve ayaklarim haddinden fazla terliyor. Çözüm yollarini ve önerilerini benimle paylasirsan cok memnun olurum. osmankkaplan@gmail.com

    YanıtlaSil
  12. milititan@gmail.com hocam bana da ulaşır mısınız

    YanıtlaSil
  13. bende el ve ayak terlemesinden muzdaribim bana da formulünü yazarsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler. mavisim_984@mynet.com

    YanıtlaSil
  14. Lütfen bana da yardım et Berybozdag@gmail.com

    YanıtlaSil
  15. tedavisi nedir o zaman? araz745@mail.ru

    YanıtlaSil
  16. Merhaba benimde 6. Sınıfa giden oğlum var. Bana çözüm onerilerimizi yollarsaniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  17. Bende de ayni tedavisi nedir dvtozt06@hotmail.com

    YanıtlaSil
  18. Kardeşim banada yardim edermisin ..ayni dertten bende muzdaribim. srkn.tas34@gmail.com

    YanıtlaSil
  19. Kardeşim banada yardim edermisin ..ayni dertten bende muzdaribim. srkn.tas34@gmail.com

    YanıtlaSil
  20. Kardeşim banada yardim edermisin . şu klipsli ets ameliyatı olmak istemiyorum. srkn.tas34@gmail.com

    YanıtlaSil
  21. Kardeşim banada yardim edermisin . şu klipsli ets ameliyatı olmak istemiyorum. srkn.tas34@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. Bende İzmirdeyim. El terlemesi konusunda bilgilerinizi paylaşıp yardımcı olursanız sevinirim. metintasci_@hotmail.com

    YanıtlaSil
  23. Bana da yardimci olabilir misiniz ?? busra.ramo@gmail.com

    YanıtlaSil
  24. banada yardımcı olurmusunuz? ygt_kandemir@hotmail.com

    YanıtlaSil
  25. banada yardımcı olurmusunuz? ygt_kandemir@hotmail.com

    YanıtlaSil
  26. Ben de liseye başlayacağım ve bu durumdan oldukça sıkkınım ve yazınızı okurken ' işte bu ' dedim bu durumu anlayan birisi. Bize yardımcı olursanız çok seviniriz.
    sevvalsinik@gmail.com

    YanıtlaSil
  27. banada yardmcı olursanz sevinirim el ayak terlmesi sikayetim var izmitteyim fatih.667@hotmail.com

    YanıtlaSil
  28. ben de el ayak ve koltukaltı terlemesinden dolayı özellikle de okulda çok sıkıntı çekiyorum.Bu konudaki çözüm önerilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
    elit-beyza@hotmail.com

    YanıtlaSil
  29. Çözüm önerilerini bekliyorum dostum.
    mertkip.09@gmail.com

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. merhaba yaklaşık 10 yıldır bu cihazı kullanıyorum çok yeni olarak dupuytren kontrukturub teşhisi kondu. acaba herhangi bir zararı olur mu kullanmamın. teşekkürler...
    saktogu@gmail.com

    YanıtlaSil
  32. Bende rahat ilkokuldan beri asiri el ayak ve koltuk altibterlemesi var doktor sonuclarim normal krem yada dogal cozumu varmi acaba yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  33. Mrvemaras_@hotmail.com ölene kadar dua ederim heralde

    YanıtlaSil
  34. Mrvemaras_@hotmail.com ölene kadar dua ederim heralde

    YanıtlaSil
  35. mustafadalgi@hotmail.com yardımcı olun lütfen duacınız olurum..

    YanıtlaSil
  36. murat.aras_@hotmail.com Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  37. Mrb hocam aynı sıkıntıyı bnde çekiyorm. Hatta bu yorumu yazarken bile telfnn ekranı ıslandı. Lütfen yardımcı olun Kral_eyyup1992@hotmail.com

    YanıtlaSil
  38. Mrb hocam aynı sıkıntıyı bnde çekiyorm. Hatta bu yorumu yazarken bile telfnn ekranı ıslandı. Lütfen yardımcı olun Kral_eyyup1992@hotmail.com

    YanıtlaSil
  39. Merhaba hocam ayni sorunu bende yasiyorum hilalvizel51@gmail.com

    YanıtlaSil
  40. Hocam ayni sorundan bende muzdaripim yardımcı olursanız sevinirim horikhoroz@gmail.com

    YanıtlaSil
  41. Hocam ayni sorundan bende muzdaripim yardımcı olursanız sevinirim horikhoroz@gmail.com

    YanıtlaSil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Bana da yardimci olursaniz sevinirim kar_tanesi_1548@hotmail.com

    YanıtlaSil
  44. Bana da yardimci olursaniz sevinirim kar_tanesi_1548@hotmail.com

    YanıtlaSil
  45. Banada yardimci olursaniz sevinirim hakan.demiray0@gmail.com

    YanıtlaSil
  46. Banada yardimci olursaniz sevinirim hakan.demiray0@gmail.com

    YanıtlaSil
  47. Anlattığınız sorunun aynısı bende de var yardımcı olursanız çok sevinirim.
    biggy_3223@hotmail.com

    YanıtlaSil
  48. Merhabalar benim ayaklarında ciplakken nedensiz terlemeler meydana geliyo neden??yardimci olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  49. Merhaba bendede cok yoğun ayak terlemesi var ve artık psikolojim bozulma aşamasına geldi. Yardım ederseniz sevinirim denizaraz_orjnl@mynet.com

    YanıtlaSil
  50. Merhaba bendede cok yoğun ayak terlemesi var ve artık psikolojim bozulma aşamasına geldi. Yardım ederseniz sevinirim denizaraz_orjnl@mynet.com

    YanıtlaSil
  51. Benim de ellerimde çok fazla terleme oluyo doktora gittim terkur diye bi krem verdi kullanmaya daha yeni başladım faydası olur mu ve başka tedavi yöntemleri var mi merak ediyorum bana da yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden tesekkurler ayseeaysee42@gmail.com

    YanıtlaSil
  52. i.altepe@hotmail.com paylaşılan sorunların aynısından :) bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  53. Ben de ayni dertten muzdaribim el ve ayaklarim haddinden fazla terliyor. Çözüm yollarini ve önerilerini benimle paylasirsan cok memnun olurum. karaozlemm@outlook.com

    YanıtlaSil
  54. stsk.1988.ss@gmail.com ayni sorun yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  55. Banada yardimci olurmusun 20 yildir yasiyorum
    burcutoprak07@hotmail.com
    LŪTFEN...

    YanıtlaSil
  56. Ahmet.1_8@hotmail.com epostam
    Kardeşim el ayak su gibi ter akıyor nasıl ameliyatsız duzeltebilirmiyim

    YanıtlaSil
  57. Meraba, banada yardımcı olur musunuz?
    Bnm tiroid sorunum var. Hipotiroidi. Ve tiroid nodülleri. El Terlemesinden şikayetçiyim. Bu hastalıktan öncede vardı. Bunun için de gitmiştim. Reyno sendromu teşhisi konuldu. Uzun süre ilaç kullandım fakat bir çare gormeyince her şeyi bıraktım.

    YanıtlaSil
  58. Bilgi verirseniz cok mutlu olurum �� brn.esin@outlook.com

    YanıtlaSil
  59. Tam anlattığınız gibi bıktırıcı çok kötü bi durum tedavisi nasıl acaba

    YanıtlaSil
  60. Aynı sorunu yıllardır yaşıyorum bana yardımcı okursaniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
  61. Bana da atarsan mutlu olurum 28mali61@gmail.com

    YanıtlaSil
  62. Ben de bilgi alabilir miyim gerçekten hayatim cok zorlasiyo melikenurkurban59@gmail.com

    YanıtlaSil
  63. Bana da nasıl geçirdiğinizi yazabilir misiniz beruke97@yahoo.com kendimi bildim bileli elim çok kötü terliyor

    YanıtlaSil
  64. Merhaba ben tedavi oldum ağrı da yaşıyorum buradaki doktorlar ilaç krem falan verdi kullandım bi etkisi olmadı vanda botoks tedavisi gördüm 6 ay iyi gelicek dedi 2 ay etki etti zaten 1 ay boyunca el ve kollarımı kullanamadım kısmi felçlik dedi bursada özel doktora gittim ameliyat dedi ama ben korkuyorum tehlikeliymis ailemde olmamı istemiyor ama ben bu hastalık için 1 yılımı heba ettim bu yılımı da kaybetmek istemiyorum üniversite okumak istiyorum ama ellerim ve ayaklarım aşırı terliyor çalışamıyorum huzursuzum nsl geçicek

    YanıtlaSil
  65. Merhaba!!!

    Mali yardıma mı ihtiyacınız var?

    * $1000 - $10,000,000 aralığında
    * 3% faiz oranı
    * Uygun fiyatlı kredi geri ödeme planları

    Her türlü krediyi şu adresten e-postayla almak için lütfen bizimle iletişime geçin: universalfunds1@hotmail.com
    Hücre numarası: +1 (914) 517-3229

    İçtenlikle.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  66. Merhaba bendede aynı sorun var furkan_dinckol@hotmail.com ulaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  67. Merhaba bana da yardımcı olur musunuz? Baha51ahmet@gmail.com

    YanıtlaSil
  68. Merhaba bendede aynı sorun var banada yardımcı olurmusunuz ozcanyasin25@gmail.com

    YanıtlaSil
  69. bendede el ayak asiri terleme var lutfen banada yardimci olun bjkworld343434@gmail.com mail adresim

    YanıtlaSil
  70. lütfen banada yardımcı olabilir misiniz elfsyr07@gmail.com

    YanıtlaSil
  71. banada yardimci olun 05352425145

    YanıtlaSil
  72. Lütfen banada yardımcı olabilirmisin. pinarhaydar@hotmail.com

    YanıtlaSil
  73. Ben de aynını yaşayıp yardım isteyenlerdenim. Bende yazınızın tamamı gözükmüyo mu yoksa çözüm yollarını henüz yazmadınız mı? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  74. El ayakta terleme aşırı bende de var5 senedir çekiyordum yardımcı olur musunuz tşk

    YanıtlaSil
  75. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  76. Mail adresimiatıyım lütfen yazın

    YanıtlaSil
  77. ahmet.koselioglu18@gmail.com banada yardimci olurmusun

    YanıtlaSil
  78. ysm_dmr_@hotmail.com ltfn banada dönüş yapar mısınız ?

    YanıtlaSil
  79. mail adresine dönüş yapılan var mı?

    YanıtlaSil
  80. Bende de aynı sorun var bana da gönderir misiniz?
    mehmetkarakuzu@outlook.com

    YanıtlaSil
  81. Çözümü nedir acaba ne gibi tedavi uyguluyorsunuz

    YanıtlaSil
  82. Lütfen benide bilgilendirirmisiniz artık iyice psikolojim bozuldu bu el terlemesi yüzünden

    YanıtlaSil
  83. Bana da yardım eder misiniz ?

    YanıtlaSil
  84. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  85. Aynı sorun bendede var kardeşim el ve ayak terlemesi olarak nasıl çözülmediğini banada anlatır mısın ?-------ymehmet6666@gmail.com

    YanıtlaSil
  86. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  87. Terleme için hangi bölümden randevu almam gerekiyor ve acaba iyontoferez cihazının şuanki fiyatı ne kadar? İyi günler.

    YanıtlaSil
  88. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek satın almakla ilgileniyoruz ve hastalarımızı kurtarabilmek için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin; hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp'ta bizimle iletişime geçin: +1 (515) 293-5520

    YanıtlaSil
  89. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  90. Merhaba!

    Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

    5.000 - 10.000.000 ABD Doları
    * amaç *% 3 faiz oranı
    * 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredinin esnekliği.

    Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
    E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  91. Merhaba .. Benim adım Aydın Ertan ve Türkiye'nin vatandaşı, "Kredi Finansmanı Evi" adında bir kredi şirketine teşekkür etmek istiyorum. Banka tarafından kredi almaktan birkaç kez reddedildikten sonra reklamlarını aldım çevrimiçi denemeye karar verdim, çünkü bana yardım edecek kimsem yok ve neyse ki, bazı kağıt işleri imzaladıktan ve gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra kolayca kredi aldım ve tanıklığımı çevrimiçi olarak paylaşmaya karar verdim. Benim gibi aynı durum, her tünelin sonunda ışık olması ve sorunlarının çözümünü bulmaktan vazgeçmemesi umuduyla olabilir. Ayrıca, finansal desteğe ihtiyacınız varsa onlarla iletişime geçebilir ve ayrıca bilgilerini çevrimiçi ortamda nasıl edindiğinizi anlatabilirsiniz.

    E-posta adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  92. Merhaba .. Benim adım Aydın Ertan ve Türkiye'nin vatandaşı, "Kredi Finansmanı Evi" adında bir kredi şirketine teşekkür etmek istiyorum. Banka tarafından kredi almaktan birkaç kez reddedildikten sonra reklamlarını aldım çevrimiçi denemeye karar verdim, çünkü bana yardım edecek kimsem yok ve neyse ki, bazı kağıt işleri imzaladıktan ve gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra kolayca kredi aldım ve tanıklığımı çevrimiçi olarak paylaşmaya karar verdim. Benim gibi aynı durum, her tünelin sonunda ışık olması ve sorunlarının çözümünü bulmaktan vazgeçmemesi umuduyla olabilir. Ayrıca, finansal desteğe ihtiyacınız varsa onlarla iletişime geçebilir ve ayrıca bilgilerini çevrimiçi ortamda nasıl edindiğinizi anlatabilirsiniz.

    E-posta adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil